torsdag 18 februari 2010

Hissa te!

Träningsvärken i armarna infinner sig - gött! Har lyckats inspirera Ellinor så pass att hon ska följa med på ett gympaboll-pass i eftermiddag. Ska bli skitkul! Sen har jag även försökt tjata till mig att vi ska gå på alpgympan som är direkt efter. E är lite tveksam men jag hoppas hon kommer känna sig lite sugen ändå. Hade varit kul :).

Mamma frågade mig för ett par dagar sen hur jag gjorde mitt i veckan när jag blev sugen på något gott. Hon tycker det är skitsvårt att låta bli att tugga på något sött.
Jag hade lite problem att svara på den frågan och sa typ att ibland tar jag en frukt och ibland dricker jag bara te. Hon förstod inte alls hur det kunde hjälpa..

Så igårkväll blev jag sugen på något annat än mat, då jag inte var hungrig. Gick i köket och funderade på vad jag skulle kunna stoppa i munnen som inte var onyttigt och som heller inte var mat. Slutade med att jag bara kokade en kopp te och gick och satte mig i soffan. Var lite missnöjd när jag gjorde mitt beslut för att jag själv inte trodde då att det skulle mätta mitt sug, men det gjorde det verkligen! När jag satt där med te:et i handen så var jag plötsligt inte sugen på något längre. Perfekt!

Jag tror det mkt handlar om att man ska bestämma sig. Jag är ofta inte sugen på något mitt i veckan och därför behöver jag inte ständig ha en kamp med mitt samvete. Jag "spar" lixom mig till helgen och då ser jag hellre fram emot det istället.

Hissa: Te!
Dissa: Godis mitt i veckan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar