torsdag 11 februari 2010

kikärtsbiffar och träningsvärk

Vilken megaträningsvärk jag ligger inne med.. Känner av mer i benen idag än igår. Även gumpen och armarna - lövely! :). Det måste nog vara det bästa (och det enda) med att vara borta från träningen ett tag, att man får sån skön träningsvärk! Det motiverar ju en att fortsätta för att man vet att det man gör tar.

Trots träningsvärken så gav jag mig ut och sprang idag. Tycker man känner av träningsvärken mer när man inte tränar, så det gick hur bra som helst. Tyckte det kändes väldigt tungt idag. Det blåste och var snoooorkallt! Blir knäpp på denna kylan, buhu..
Men trots allt så sken solen, och om jag inte minns fel så är det första gången solen sken sen sist jag var ute och sprang. Snacka om bra planering, hehe!
Jag blev fruktansvärt trött i hela kroppen och pulsen låg ganska högt.. Men det var en skön löparrunda ändå.

Idag var det kikärtsbiffar med tsatsiki på menyn! Har velat laga till det ett tag, och suget ökade när jag åt så fruktansvärt goda veggiebiffar på Hard Rock Café i Kuala Lumpur.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig, med tanke på att jag aldrig lagat det och man kan inte riktigt jämföra med dom vi åt på restaurangen. Men jag blev nöjd! Dom blev perfekt kryddade så smaken var det inget fel på. Kanske lite ovan vid den mosiga konsistensen, men det är nog en vanesak. Kommer förmodligen laga till det fler gånger :).

En väldigt nyttig måltid om man bortser från potatiskroketterna jag hade till idag.. Men det skyller jag på Jim! Tanken var att vi inte skulle ha något till, men så ville Jim tvunget ha potatis och då kunde man ju inte låta bli.. Men resten var nyttigt, och det var bara en liten del av tallriken som fylldes med potatis så det blev inte helt misslyckat ändå ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar