onsdag 10 februari 2010

tråkig gympamusik

Idag var jag iväg och tränade gympastång. Första gympastång-passet på säkert 2 månader! Det blev väldigt lite av den varan innan vi drog utomlands. Dels för att jag kände mig lite trött på det och dels för att jag ville undvika en massa hopp pga mitt vänstra knä som jag hade känningar i.
Det var som vanligt idag. Ganska tråkig musik och instruktören som höll i passet var ganska tråkig.. Men jag var pepp ändå och körde på. Sjukt många på passet, säkert 150 pers, så vi fick slåss om platserna. Men det kan vara mysigt att samsas ibland.. :)

Men det är lite tråkigt det där med musiken. Går jag på spinning, gympaboll, alp eller något annat pass så är det nästan alltid, alltid peppig musik! Riktigt bra musik! Men på dom vanliga gympapassen så är det nästan alltid tråkig musik. Mainstream-musik som jag ogillar.. Why undrar jag?

Det bästa med ett gympapass är att man verkligen går igenom hela kroppen, från topp till tå. Så minst ett gympapass i veckan är nog ganska bra. Jag har verkligen tänkt på det.. Jag är en riktig allätare när det gäller träning! Jag kan inte bara träna en eller 2 olika träningsformer, utan jag måste ha variation. Då tröttnar jag inte lika lätt och jag arbetar igenom hela kroppen varje vecka. Det blir ju tom. att jag saknar vissa träningsformer ibland. Har jag inte varit ute och sprungit på en veckan så kan jag ju verkligen längta efter det.. Det är en härlig känsla! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar