onsdag 17 februari 2010

träningsvärk.. igen!

Då välkomnar man ännu mera träningsvärk - tackar för det! Har fått grymmeträningsvärken i låren. Efter att ha suttit/legat och jag sen reser mig så känns det nästan som att jag knappt kan gå. Måste vara från gympastången i måndags. Sjukt najs! :)

Igår (tisdag) så körde jag på löpning. Det var tungt precis som sist, fast lite mindre kallt ute så det kändes lite skönare att springa. Hög puls genom hela passat.. Låg på ungefär 170-180 i puls och i slutet uppemot 190.

Jag ska försöka köra fler löppass i veckan. Dom senaste månaderna har det bivit ca 1 pass i veckan. Jag vill helst köra 2. Det är i löpning man kan hämta den bästa konditionen och dessutom behöver man inte lägga flera timmar på träning.
Jag tycker att 5 km är väldigt lagom. På sommaren, iaf framåt våren så kanske man vill springa längre, men nu funkar 5 km väldigt bra.
Får se om det blir några mil i sommar med.. Hoppas det! Förhoppningsvis har jag förbättrat upp konditionen ännu lite mer tills dess :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar