onsdag 17 februari 2010

Sen träning

Cykelturen till träningen har aldrig varit så skön som den var ikväll. Har umgåtts med en vän hela dagen så det skulle bli sen träning. Jag velade ifall jag skulle köra på löpning idag igen, träna spinning vid 17, gå på spinningen vid 20 eller styrketräna. Jag hade inte alls någon riktigt koll..
Min vän drog inte hem förens vid halv 6 och sen hade jag lite att stå i. Slänga i mig något lätt och ringa ett par samtal så jag kom lixom aldrig iväg..

Sen tog jag mitt förnuft till fånga och skyndade på det hela lite. Jag kände verkligen att jag behövde komma iväg och skingra mina tankar lite. Jobba bort lite stress och påfrestningar ur kroppen.. Som sagt, det kändes som en frihet när jag cyklade dit och jag cyklade sjukt fort. Blev inte alls trött i benen (typ första gången på hela vintern) och det var så härligt! Riktigt skönt att vara ute och cykla så sent oxå.. Helt mörkt ute och knappt något folk.. en ganska skön känsla faktiskt. Väl där så mötte jag upp med en annan vän och tränade konditionsdelen med henne - 30 min på löpbandet.

Egentligen gillar inte jag att styrketräna på kvällarna heller, men ikväll gick det faktiskt jättebra! Även om där var väldigt mkt folk så behövde jag inte vänta på en enda maskin - yes! Det gick hur fort och smidigt som helst. Precis så det ska vara när man tränar.

Nu hoppas jag på lite träningsvärk i armarna och i magen. Benen kan jag vara utan då jag fortfarande har ont sen tidigare. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar