måndag 4 april 2011

Helgens kalasande och lite annat

Ja i helgen var det ju kalasx2, och i lördags när vi hade kalas här hemma hos mig för lillebror så bjöds det på passionsfrukts-cheesecake och sen lchf kladdkaksmuffins.

Så här fin blev cheesecaken. Jag smakade en liten bit och jag kan säga utan att överdriva att den var lika god som den ser ut på bilden. Mums alltså!


Och sen var det lchf kladdkaksmuffins. Dom smakade inte i närheten av vanliga kladdkaksmuffins som har en såndär krispig och seg yta, men dom var riktigt mumsiga ändå! Jag hade i 70% mörk choklad med hallon och muffinsen smakade som mörk, kompakt chokladmousse. I liked it alot! Blev några över som jag stoppade i frysen. Bra att ta upp när suget smyger sig på ;).


Så hur går det nu med LCHF då? Jo det går ganska bra faktiskt! Har hållt på med det i 6 dagar nu och det går framåt. Var på kalas ikväll hos farmor och då jag tagit reda på att hon skulle bjuda på smörgåstårta, så köpte jag med mig en sallad och åt istället. Sen var jag duktig och hoppade över tårtan som var till efterrätt. Är inte det ganska starkt gjort? :) En klapp på axeln till mig, hehe. Velade fram och tillbaka igår om hur jag skulle göra idag, men sen övervägde det faktiskt att låta bli att fuska och äta det jag inte får äta. Jag VILL verkligen testa detta på riktigt nu och ge det ett försök.

Förr, när jag åt nyttigt i veckorna och onyttigt på helgerna, så kunde jag gå ner ett pr kg tills fredagen och sen gick jag upp dom kilona tills söndagen igen. Det hände nästan varje helg = det stod still för mig. Men när jag vägde mig igår så vägde jag precis samma som jag gjorde i fredags när jag vägde mig. Hur skönt är inte det?!

Och har jag märkt någon skillnad på mig? Sen jag kom hem från Paris och vägde mig i onsdagsmorse, så har jag gått ner 3 kg. Men då är inte det 3 kg jag kämpat för utan förmodligen för att jag äter så pass mycket mindre än vad jag gjorde i Paris, där jag verkligen överkonsumerade onyttiga saker. Och sen känner jag att min mage håller sig lite plattare - den är inte lika uppblåst som den blir när man äter massa onyttigt. Det känns SKÖNT! Så jag kommer fortsätta att kämpa på.. Vissa dagar kommer det bli svårare, som på fredag t.ex. när en vän kommer och vi har mys, restaurangbesök och vin på att-göra-listan. Men så får det bli ibland, bara att komma åter igen.

2 kommentarer:

  1. Du gör alltid så mycket goda grejer. Jag blir alltid lika sugen när jag kikar in på din blogg.. :)

    BRA jobbat som gått ner 3 kg redan! Kommer säkert gå ner ännu mer nu med nya dieten också.

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott och mumsigt ut! Jag måste få smaka de där kladdkakemuffinsen:).
    Du är grym som kämpar så bra sötis!
    Puss

    SvaraRadera