torsdag 21 april 2011

lchf update

Just nu går det sådär. Eller inte speciellt bra får jag väl säga. Jag lyckas oftast väldigt bra mitt i veckorna och unnar mig sen lite sött på helgerna. Det är väl egentligen inte tanken med min kost. Tanken är att jag ska försöka skippa kolhydrater så mycket som möjligt men i min värld är det inte lätt att vara STENHÅRD när det händer en massa saker i ens liv. Som i söndags när jag hade kalas, då vill jag kunna unna mig lite gott - för det är jag värd! Och sen i måndags när jag fyllde år, då vill jag kunna unna mig för att det är faktiskt MIN födelsedag. Det finns allt för ofta sådana här anledningar till att äta något gott. Jag måste bara lära mig att sålla bort vissa av dom tillfällena, för jag vill ju inte.. äta kolhydrater.. så här ofta.

Tisdag gick det bra och jag åt strikt enligt lchf. Onsdag gick det bra hela dagen förutom på kvällen när jag kände sockersug och jag visste att J snart skulle komma hem från jobb. Fram med dom smarriga godispåsarna vi köpte till bian i måndags och sen gottade vi oss lite. Inte bra, inte alls bra enligt min kostplan. Idag har jag ätit kanelbulle, pasta och glass - INTE alls bra. Som jag skrev så är jag nästan alltid väldigt duktig med maten och sen kanske väljer att äta lite sött som godis osv, men med maten sköter jag mig. Idag åt jag pasta för första gången sen jag började (3 veckor?). Har inte ätit pasta, ris eller potatis och dom mackor jag ätit kan jag utan problem räkna på en hand. Så det är jag stolt över. Det är kakor, godis och annat sött som är svårt för mig att låta bli. Det har väl inte precis gått någon obemärkt att jag är ett kakmonster - jag älskar ju att baka... I helgen är det mycket påskfirande och sen på lördag har jag födelsedagsfest för vänner. Jag tänker unna mig och leva gott, eller lite godare iaf, i helgen. På måndag är det andra bullar som gäller. Peppa mig, säg att jag klarar det - snälla!! ;)

1 kommentar:

  1. Nej haha :) Släpp kraven istället. Man kan vara duktig och ändå unna sig saker ibland. Man MÅSTE få unna sig saker annars blir livet bara en lång kamp.
    Jag förstår PRECIS vad du pratar om, men livet är inte bara kilon på kroppen. Du är så himla fin som du är. Allt du lyckas fixa till är bara finjusteringar och det ska du vara skitglad över.
    Min pepp är att det är klart att du klarar det, men lev också. Glöm inte det ;)

    SvaraRadera