torsdag 14 april 2011

Vill svettas mer!

I morse blev det en tripp till gymmet med Ellan. Även om det var lite ruggigt ute fick jag äntligen ta på mig min tunnare träningsjacka - så najs! Blir så trött på att cykla fram och tillbaka till gymmet med vinterjacka, mössa, vantar och halsduk. Våren kan verkligen inte komma en dag förtidigt. Så det var ruggigt i morse och hela förmiddagen, men nu i eftermiddag tittade faktiskt solen fram och det blev en liten runda på cykeln - man vill bara ut när solen lyser!

Iaf så blev det 35 min på motionscykel och sen mage- och knäövningar på det. Kändes ganska lugnt och stillsamt trots att jag blev ordentligt svettig av kondisträningen. Hade gärna blivit ännu mer svettig och ännu mer andfådd, men mina knän håller mig tillbaka lite. Känner ofta att jag inte vågar ta i "det där lilla extra" för att jag är rädd för att knäna ska gå mitt av. Jobbig och frustrerande känsla!

I morgon är det en lång arbetsdag som gäller och sen grillfest på det. På lördag hinner jag förmodligen med lite träning (förhoppningsvis spinning) och sen på söndag och måndag ska det kalasas här på Iliongränden. Någon fyller visst år, gissa vem?! ;) Trevlig kväll sötisar!

3 kommentarer:

  1. Precis så är det: hemmet är semester!
    Jag är träningsdesperat. Vill ha ett RIKTIGT gym. Så less på alla ställen jag varit på senaste tiden, men glad över att jag lyckats träna.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Ha en riktigt skön helg i VÅRSOLEEEEN!!!!! :D

    SvaraRadera
  3. Usch... Jag ska genast sluta skratta :D Jag vet att du missade flyg, men det var ju lite annorlunda där. Jag har en vän som glömde bort flyget för att hon fikade, men det var ju nästan samma för oss. Hemskt haha ;)

    SvaraRadera