tisdag 26 april 2011

Träning blir man pigg av!

Som jag skev igår så tar solen sjukt mycket nu. Detta märke fick jag på ryggen igår efter bara 20 mins solning. Galet va?! Var tvungen att fota för det såg så kul ut.. :).


Hade planerat en löprunda i kväll, men bestämde mig för att ta den i morgon och ta en powerwalk i kväll istället. Detta pga att jag var så trött när jag kom hem vid 19 i kväll efter en lång dag på jobbet med en riktigt tuff cykeltur hem. Motvind och uppförsbacke hela vägen. Det är inget skämt när jag säger att i princip alla Lundabor klagar på att det är motvind vilket håll man än cyklar på i Lund. Det känns oftast så iaf ;P. Så jag var alltså trött i benen när jag kom hem och kände att jag verkligen vill kunna ge 100 när jag ger mig ut och springer. Vill ha ork i benen så det inte känns så jobbigt för fort.

Så det var alltså hem och byta om och på med träningskläderna. Gick i 60 min och hade bra flås hela vägen. Svettigt var det trots att klockan började bli lite sent. Det bästa av allt var att oavsett om jag kände mig trött innan jag gav mig ut så gav jag verkligen mycket när jag väl var igång. Jag gick i väldigt rask takt och bara älskade det! Hög musik i lurarna och det var så sjukt härligt. Det är en sak som jag tycker att alla ska tänka på när man känner sig lite trött, hängig och inte alls träningssugen; Ge er ut ändå! Det är ALLTID värt det. Denna kvällsrundan var helt underbar och går inte, never, att byta ut mot en timme i soffan. Så gör som jag, trotsa tröttheten och träna! Är man inte pigg blir man pigg!! :)

Nu däremot, nu blir det soffmys med en kopp te och lite goda nötter!

1 kommentar:

  1. Är desperat efter träning. Magen är som en jäst degklump efter allt bubbelvatten, PMS och skräp. Äter ändå väldigt nyttigt, men det är inte som i Thailand haha. Tyskland... hm...

    Snygg bränna du har. Jag är ungefär lika fin i fram. Richard tycker jag ska bättra på den lite, men varför? ;)

    SvaraRadera