torsdag 28 april 2011

Träningsvärk deluxe + frulle deluxe

Detta är lyx - omelett. Det är en perfekt lchf frukost/lunch som innefattar massa protein och nästan inga kolhydrater. I min omelett har jag förutom ägg (i denna har jag 5 ägg och delar upp på 2 frukostar), lite grädde, fetaost, avokado, knaperstekt bacon och mini-plommontomater. SÅ GOTT! Jag älskar verkligen omelett och brukar äta det till antingen frukost eller lunch. Man håller sig bra mätt på det och får mycket energi - perfa!


Efter powerwalken i förgår och löpningen igår, hade jag så ont i mina ben så jag knappt kunde gå. Varje gång jag skulle resa mig ur stolen i natt (när jag jobbade) så gick jag dom första 5 meterna som en gammal skruttig tant. Det värkte verkligen överallt i benen! Rumpan smärtade, låren smärtade, frambenen smärtade... Idag kändes det lite bättre när jag vaknade men bestämde mig ändå för att låta kroppen få återhämta sig lite. Jag har fruktansvärd träningsvärk i gumpen, så det blev en 40 mins promenad i morse och sen en mils cykling nu i kväll - lite lättare och skönare vardagsmotion för kroppen.

Morgondagens träning funderar jag fortfarande på... Kanske jag ska testa afro i morgon? Det har jag ju inte gått på sen i höstas.. Eller löpning? eller spinning? hmm, får bli en funderare på det. Vad tycker ni jag ska träna? :)

3 kommentarer:

  1. Mmmm avocado o bacon är en himmelsk kombo! Jag röstar på afro! Det har man tyvärr slutat med på mitt gym ;P

    SvaraRadera
  2. åt oxå omellett igår! typ världens bästa mat =) så enkelt att variera! Åt min igår med massa paprika, tomat och kalkon! och så klart avokado haha vad vore livet utan avokado?!

    SvaraRadera
  3. Omelett & avocado för mig med i fredags. Känns som vi träningsbloggare är inne i samma tänk.. :)

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera