tisdag 19 april 2011

Spinning & andra aktiviteter!

Fast att jag mest stoppat i mig en massa kolhydrater hela helgen så har jag ändå fått röra lite på fläsket ;). I fredaga blev det inget för då var det jobb och grillkväll för hela slanten, men i lördags var det spinning som gällde!


Jag tog med mig min nyfunna vän, grannen Togge, på 70-talsspinning och det var jättekul. Ts första spinningpass på några år (han är en sån som mest tränar en massa styrka i gymmet ;)) men det gjorde han bra! Det var ju månadens temapass som gällde, vilket denna gången var ett 70-talstemapass. Instruktören hade med sig sin första nyköpta LP-skiva och hade en svart/vit-blommig (alldeles för liten) sidenskjorta på sig - mycket festligt! :). Mycket intervallträning där största delen av passet bestod av 12 backar som var vardera 1,5 min långa. Tufft men jäkligt härligt. Hade kanske tom kunnat vara lite tuffare för min del.. Jag hade mycket energi att ge!


I söndags efter vi hade kalasat och skickat hem gästerna, begav jag och J oss ut på en lång och härlig powerwalk. Powerwalkade i den underbara kvällssolen i 65 min innan den mysiga soffan kallade på oss.



I morse, efter att den här nyblivna 24-åringen nyss gått upp, blev det en riktigt härlig löptur på Hardebergaspåret (gör i princip alla mina jogg och powerwalkar där). Shit vilken morgon!! Klockan var runt 10.00 och solen stekte. Började det 45min långa jogget med långarmad men fick efter halva vägen ta av mig den och springa i bara linne. Så in i h******s härligt! Solen ger mig så mycket energi och får mig att må så bra. Aj löv you sun!


I morgon blir det nog ännu en jogg-tur, fast i Skrylle, med fina vännen Ellan :).

3 kommentarer:

  1. Vitsippor överallt och bort bort bort med alla tunga tråkiga vinterkläder! Love it!

    SvaraRadera
  2. Hoppas påskharen kommer till dig! :D

    SvaraRadera
  3. Åh har du fyllt år? Grattis!!!
    Härligt med inspirerande pass.

    SvaraRadera