lördag 9 april 2011

Snedsteg och kakor

Usch, denna helgen har inte varit bra om man ser till ätandet och min lchf-kost. TOO MUCH av kolhydrater och gott. Har haft fin vän på besök från Österlen och då vill man kunna unna sig lite. Fikat ute, bakat en massa gott för att hon skulle komma, ätit pizza, druckit alkohol mm mm. Men så är det ibland. Bara på det igen imorgon! Då jäklar ska jag bli duktig igen :).
En sak jag tydligt märkt är att min mage känns större och pluffsigare nu, se vad kolhydrater gör med en! Magen har känts mycket plattare hela veckan än vad den gör nu. Illa.

Men till baket då.. Spendera 3 timmar i köket i torsdagskväll och bakade massor. När jag väl kommer igång finns det inget stopp ;).

Leila Lindholms blåbärspaj (fast jag tog blåbär&hallon) med havrebotten - BÄSTA!
Nutellabullar...
Blåbärsbullar och vaniljbullar...
Leilas kärleksmums. Godare finns inte!

Recept på pajen och kärleksmumsen finns i hennes bok och bullarna bakade jag efter Söta Sakers recept och ändrade bara om på fyllningarna lite. Vaniljbullar är det bästa och dom smakade precis som mammas som hon hade i sitt café. Blåbärsfyllningen, eller hallon&blåbär är det egentligen, gjorde jag på drottningsylt, smör, vaniljsocker och vanligt socker. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar