torsdag 12 november 2009

alp & armhävningar

Fanken vad alpen var jobbig idag!! Bara efter ca 15 min in i passet så hade jag ett flås som heter duga! Jag tänkte tom. "hur ska detta gå?!".
Men det gick bra, hehe. Jag slet på och det var riktigt najs. Stefan var tillbaka och passet var riktigt tufft, och ny bra musik oxå - gillas!
Jag skojar inte om man gör minst 100 armhävningar på detta passet. Snacka om att det känns i armarna!! Man får lätt varva dom med knä-armhävningar för att orka. Vanliga är ingen piece of cake precis..

Dom säger ju det, att dom musklerna på kroppen som är lättast att bygga är benmuskler och armmuskler. Men jag vettefan om jag kan tro på det med armarna. Jag har verkligen sjuka benmuskler och det tycker jag att man kan träna upp ganska snabbt, men armmuskler? Nää.. Det är inte så lätt som det hörs tycker jag. Kvittar hur många armhävningar man gör, man blir ändå alltid lika trött och slut i armarna av det.

sånna har då inte jag precis...

Nä, nu ska jag fortsätta att mysa med mamsi. Hon har bjudit på goda mackor till kvällsmat nu när jag kom hit - mums! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar