söndag 29 november 2009

skrämmande!

Satt och googlade lite på kalorier, och vad olika maträtter innehåller osv. Mest av ren nyfikenhet då jag inte alls är haj på sånt och har aldrig räknat kalorier i maten jag ätit. Hamnade på en tråd inne på Ungdomar.se. Blev helt chockad! Är det sånt här som ungdomar sitter och diskuterar?! Det är ju helt sjukt! Vissa skriver att dom äter ca 500 kalorier per dag, medans någon annan tycker att 500 kalorier är för mkt. Sen sitter dom och peppar varandra att svälta.. Jag blir knäpp och framförallt rädd av sånt!!

Var någonstans i detta kan man tycka att det är rätt?
Som jag förstått det så är Ungdomar.se ungdomsmottagningarnas gemensamma hemsida. Kanske hemsidans admins borde kolla över deras trådar och diskussioner lite bättre, eller vad tror ni? Pi kisen iaf!

1 kommentar:

  1. Amen va fan! Dagens ungdom! Jag blir helt deppig när jag läser vad de skriver. Att de i princip skryter om att bara ha ätit en halv risifrutti och att de "svälter" sig själv, att ens använda det ordet som om det inte var nåt. Tragiskt. Internet är bra till många saker, men mindre bra för andra!

    När jag gick på gymnasiet så hade nog samtliga i vårt tjejgäng någon form av ätstörning, utom jag och en annan. Det fördärvar så mycket!

    Nä, asså jag är inte spruträdd, skippar vaccinet för att jag inte tycker att det känns tillräckligt beprövat å så där. Fast jag föredrar ju att inte ta någon spruta än att ta! Haha...

    Fast det där med att ställa om sig. Jag tror att det går till viss grad. Som läsk tex, det drack jag massor av förr, var nog lite beroende till och med. Men nu dricker jag knappt nån alls, jag blir lite äcklad, för jag tänker att det är typ rinnande socker. Samma med godis ibland (aningen svårare dock!), men då kan jag tänka samma just med att det bara är en sockerklump, med en massa färg och smakämnen. Och så föreställer jag mig hur det lägger sig i tarmarna och blockerar kroppen för att ta upp näring. Det brukar funka rätt bra, men kankse lite överdrivet? Haha.

    SvaraRadera