onsdag 11 november 2009

Svettlök

Äntligen börjar huvudvärken släppa.. Nya linser igen, och resultatet var dubbelseende och huvudvärk. Pi kisen!!!!

Idag fick jag tränat gympastång. Var skönt men det hade inte gjort något om man blivit lite mer svettig. Jag är ju ingen riktig svettlök, därför gillar jag pass med lite mer fart i så man kan svettas mer ordentligt.

Vet inte riktigt hur det är.. Känns som att det går i perioder. Svettperioder. Jag har aldrig haft lätt för att svettas, och svettas jag så svettas jag främst i ansiktet och sen kommer resten av kroppen. I somras svettades jag jättemkt och man blev verkligen dyngsur när man gick på ett spinningpass t.ex., men nu blir man inte precis dyngsur. Vissa pass är självklart mer än andra men det är ändå inte i samma grad. Kanske är det för att jag är ganska frusen av mig och svetten inte kryper sig på lika lätt då.

Hörs kanske konstigt när jag säger det, men jag älskar verkligen när svetten rinner längst ryggen och man får en blöt pöl på tröjan. Mmm, svett I like! Haha!

Nä nog om svett nu..Men mer svett åt folket säger jag!! Iaf på träningspassen! ;)

Igår var jag på ett riktigt bra pass! Lottas spinningintensiv-pass. Var ett par veckor sen jag var på det sist och jag tror hon hade lite fler nya låtar idag. Riktigt bra musik rakt igenom hela passet! Det är alltid ganska hård och snabb musik. Typ techno-musik. Riktigt roligt att spinna till! :)
Jag frågade henne om en låtlista och hon skulle försöka fixa fram namn på de flesta iaf.

Det bästa med hennes pass är att nästan hela passet sker ståendes i hög kadens och det är korta återhämtningar. Kanske det är därför det kallas intensivpass, heh!

Hur träningen ser ut imorn har jag inte riktigt bestämt.. Jag vill så gärna gå på alp-passet på kvällen men jag ska förmodligen åka till mamma imornkväll och då kan det bli lite kärvt med tid.. hmm, ja jag får helt enkelt sova på saken!

1 kommentar:

  1. Åh, jag är en riktig svettis. Mammas gener! Var riktigt fobisk för att svettas innan, nu har jag lärt mig att uppskatta det när jag tränar. Tycker dock att svettningen har kommit igång mer sen jag börja träna, vilket inte är så kul när det inte är passande att svettas. Som tex när man är ute och festar eller om man ska prommenera till stan eller nåt...

    SvaraRadera