tisdag 24 november 2009

guttepass!

Igår och idag har det blivit bra med träning!

När jag kom hem från Kristianstad igår så var det några timmar innan träningen började och jag passade på att vila en stund i soffan. Som verkligen som en stock i lite mer än en timme - gud vad skönt det var^^.
När jag vakna var det dock inte lika skönt.. Trött var man och det hade helt plötsligt blivit kol svart utanför fönsterna. Men jag tog mig i kragen och satte mig på cykeln. Blev ett jobbigt och roligt Alp-pass med favoriten Andreas. Han kör lite hårdare än Stefan, och sånt gillar vi!

Idag började jag min dag med nästan en mils löpning. När jag gick ut så hade jag inte så mycket krav på mig mer än att jag ville förbränna lite bara. Sprang ändå på lika bra tid som vanligt och det var en skön runda!

Sen hade jag även bestämt mig för att träna spinning ikväll. Jag skulle gå på Lottas pass som jag missade sist för att alla platser var tagna. Idag var jag där 10 minuter tidigare än sist och jag fick min biljett :). Gick in i salen och där var redan massor av folk, och bara efter en liten stund så var salen fullsatt. Folk fick vända i dörren.. Snacka om poppis pass kan man säga!

Det var sinnesbra idag alltså! Jag satte verkligen spinningen som en smeck, trots att jag tränade kondition imorse oxå. Hon hade helt ny musik och ny uppbyggnad av passet. Skitbra! Bra musik rakt igenom och det kändes lite som himmelriket faktiskt^^.
Så svettig som jag blev ikväll har jag inte varit på jättelänge, och det var efterlängtat! Jag var verkligen dyngsur och det var helt underbart! :)

Nu i efterhand är det alltid lite svårt att komma ihåg låtar som man hörde på passet, men några av dom var iaf I got a feeling, Battlefield (remix) och Black Pearl (en av mina favvo-spinninglåtar). Ganska många technolåtar och det tycker jag är skiitnajs att spinna till. Hög kadens och hög bas rakt igenom passet! :)

En lite rolig sak hände faktiskt, haha.. När passet var slut så frågade mannen som suttit på spinningcykeln brevid mig, om jag var medicinare (läkare). Jag svarade då genast nä och han förklarade att han frågade för att han tyckte att jag kollat på honom ett par gånger under passet, med en min som sa att jag när som helst var redo för att ge honom HLR. Haha, så var verkligen inte fallet, och det roliga var att jag hade tyckt att han kollade på mig lite och pga. det så sneglade jag på honom ett par gånger. Vi skrattade lite och sen var det inte mer med det. Men ack vad fel det kan bli :P.

Nu ikväll har jag bara legat och latat mig i soffan.. bloggat, mixtrat med lite bilder och ätit god mat. Nu är det snart sängen som gäller.

Imorn blir det styrketräning. Känns som evigheter sen..

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Tack för peppen! :)

    Jag önskar att jag hade haft motivation till mer konditionsträning, eller att jag hade hittat en konditionsform som jag gillar. Jag tycker att allt jag har prova, utom body combat och body attack, är så himla tråkigt! Tyvärr har vi bara combaten på mitt gym, en gång i veckan, lite för lite enligt mig. :(

    Försökte skriva i det förra inlägg, men det gick inte! :/ Men det där med vikten, det är fan svårt. Ibland känns det som att jag har en liten jävul som sitter på min axel som säger åt mig att käka en massa onyttigheter. Har lärt mig att jag kan inte BARA ta en godisbit, så då är det bättre att inte ta nån alls ibland. För det mesta tycker jag oftast inte godis och dyl. är särskilt gott när det väl kommer till kritan och då är det ju bara onödigt att ha tryckt i sig.

    Men bara för att du har "ätar"-dagar på helgen, behöver man ju inte äta "okontrollerat" för det. Inte för att jag tror att du gör det, men du förstår nog vad jag menar.

    SvaraRadera