torsdag 26 november 2009

Frukt

Jag ska förbättra mina matvanor! Dvs. äta fler mål om dagen. Jag är ganska kass på att äta ofta som man borde göra. Många tycker såklart olika och vissa tycker att 3 mål om dagen är lagom medans andra tycker antingen 5 eller 6.. Jag tycker att 5 mål är lagom för mig. Frukost, frukt, lunch, middag, frukt. Och med lunch menar jag inte ett varmt mål som middag t.ex. (tror jag skrivit det i ett tidigare inlägg oxå).

Jag har varit ganska kass på det på senaste tiden. Speciellt när jag är ledig. En typisk dag för mig ser ut ungefär såhär: Går upp kanske ca 10.00 och sticker iväg till träningen. När jag kommer hem blir det frukost och sen kanske 3-4 timmar senare äter jag fil, mackor eller nått sånt och sen blir det middag runt 19-20 tiden. Sen gör jag förmodligen en kopp te på kvällen och då kanske man kan räkna det som ett mellanmål, eller? För isf äter jag ju egentligen 4 mål. Kanske en frukt till teet och nån frukt mitt på dagen hade suttit fint och jag hade då fått i mig så många mål som jag vill få i mig.

Jag tror jag måste skärpa mig med detta. Som det ser ut just nu i mitt kök så har jag både apelsiner, clementiner, äpplen och kiwi:sar hemma men det känns som det bara ligger.. Allt utom kiwi:sarna som jag just nu är sugen på ganska ofta. Fick tom. slänga mangon jag köpt häromdagen för att den blivit för gammal. Då äter man nog inte frukt tillräckligt ofta :/ (fast när jag jobbar äter jag ganska mkt frukt faktiskt).

Nä, jag ska bättra mig på denna fronten och jag började med det inatt - Gojibärste och kiwi - mums!



Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar