torsdag 5 november 2009

Mjölksyra

Alpen ikväll var GRYM!! Har jag inte träningsvärk imorn så är det riktigt konstigt.
Ordinarie instruktören var borta idag igen så ikväll hade vi vikarie - favvoLotta! Blev skitglad när jag såg att det var hon och tänkte direkt, att detta kan ju inte gå fel. Hennes spinningpass är grymma och hon sprudlar av styrka och dessutom så har hon den snyggaste tjejkropp jag någonsin sett.. den skulle jag (nästan) döda för!

Det bästa med alp är att det är en riktig genomkörare. Det finns inte en enda muskel i kroppen som inte får arbeta under detta passet. Benövningarna var sjukt jobbiga idag och bara en liten stund in i passet så kände jag av mjölksyran - gött!
Man tränar även mycket balans och uthållighet och det gillar jag.. En/ett par låtar någonstans i mitten av passet så kör man långsamma övningar, om ni förstår.. Typ att man rör sig långsammare och djupare. Känns så in i bomben mer än vanliga övningar. Det är faktiskt riktigt kul!

Svettig och dann cyklade man hem ikväll och åt en god middag (paj från igår och sallad till med päron i. riktigt gott faktiskt!), tog en varm dusch och nu sitter man här i soffan.. nu blir det en varm kopp the och kanske lite mango o en bit päron. Mango- & päronsallad? :)

Imorn är det helg... fy fan vad jag längtat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar