onsdag 25 november 2009

spinning och tester

Gutten Abend!

Snacka om att jag har träningsvärk idag! Armarna har jag ont i bara jag rör dom. Och ni vet när man klär av/på sig.. då känns det jäklar i det!
Även magen har jag träningsvärk i, så det är gött. Känns i hela, långa magen och inte bara i mitten. Lyckades nog få med alla små muskler i magen när jag gjorde mina övningar igår. Jag gillar att kombinera både bollövningar och övningar utan boll. Bra på olika sätt lixom.

Idag, eller rättare sagt imorse, så for jag iväg på spinning. Tur som jag hade (jag gick och hoppades på igårkväll att där skulle vara något bra pass runt 11 så jag slapp gå vid 12) så skulle favvoLotta köra ett spinningpass klockan 11. Jippi sa jag och for iväg!

Kände mig ganska mör i kroppen och bena sen gymmandet igår så redan under uppvärmningen började det kännas ordentligt i bena och jag kände tröttheten smyga sig på. Men det var bara att fortsätta och det gick hur bra som helst. Det var ju samma pass som jag gick på i måndags och det är ju så himla bra! Man kan lätt ta det för ett intensivpass, för allt som Lotta koreograferar är intensivt och jobbigt. Dock hur kul som helst! Men snacka om att jag pusta och stöna under passet.. och svetten rann! Härligt att börja dagen så! :)

När jag kom hem så hade Jamie kokat ägg till oss och vi åt en god och lång frukost innan det var dags att börja göra oss redo för avfärd.

Pratade även med Lotta om kostrådgivning, kroppssammansättningsmätning (långt ord!), träningsråd osv. Hon är en av dom på vårt gym som man kan vända sig till och få hjälp av med diverse grejer. Funderar starkt på det.. Hon berättade en hel del om det och tipsade mig att gå in och läsa på hemsidan. Tydligen ska där stå massa information om det. Har inte hunnit inu men ska definitivt kolla upp det! Är sugen på att göra iaf en kroppssammansättningsmätning för att ha lite koll. Synd man inte gjorde en när man började träna ordentligt. Hade varit lite kul att se det resultatet. Känns som att det bara blir svårare och svårare att nå resultat (eller rättare sagt se resultat) ju mer tränad man blir.

Nu kallar sängen, eller rättare sagt luftmadrassen som ligger på mormors vardagsrumsgolv, hehe!

Ps. Kan ju påpeka att jag har syndat lite idag... En bit tårta blev det - men det är okej, för det är bara min mammas 45års-dag 1 gång! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar