söndag 15 november 2009

ensamheten

Vaknade och gick upp vid halv 11-tiden. Det första jag gjorde var att kolla hur många grader det var ute. 8,4 plusgrader!! Jippi(!!!) sa jag och gick för att ta på mig löparkläderna. Det kändes verkligen helt underbart att det skulle vara bra väder och lagom kallt/varmt för en löparrunda. Inte som dom tidigare dagarna när det legat på ca 2 plusgrader eller nått. Då känns ingen aktivitet utomhus motiverande. Men dessa 8 graderna var helt perfekt!
Jag frös inte när jag gick ut och var lagom svettig när jag kom hem! :)

Det kändes riktigt bra idag. Jag var dock väldigt trött under hela rundan och låg på mkt högre puls än vad jag gjorde sist när jag var ute och sprang. Pulsen låg på ca 185 nästan hela tiden och jag kom i mål ca 20 sekunder senare än sist. Men jag är ändå nöjd! Jag tog ut mig mer denna gången och motion har jag fått, och bränt fett har jag gjort! Najs!

Det bästa med att vara ute och springa är helt klart ensamheten. Du gör det bara för din egen skull och du har ingen runt omkring dig som påverkar dig på något sätt. På gymmet har du alltid en massa folk som du jämför dig med på ett eller annat sätt, men när du är ute och springer så har du verkligen bara dig själv att se till.
Du får även tänkt och funderat på så himla mkt, och det är faktiskt underbart :). Idag tänkte jag en massa på julen. Jag ser verkligen sååå himla mkt fram emot julen detta året! Planeringen går på högvarv i min skalle, hehe!

Såhär såg jag ut när jag kom hem från rundan idag.. Inte särskilt charmigt foto, men hey, nytränad i varje fall! ;) (och om ni undrar över dom konstiga symmetriska svettpölarna under bysten så är det från pulsbandet ;P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar