onsdag 4 november 2009

Bra löpning!

Gårdagens träning var riktigt lyckad! Jag var lite velig till om jag skulle dra på ett gympastång-pass när jag vakna eller om jag skulle ut och springa. Tanken på hur mkt det regnade (hela dagen!) i måndags så var jag lite tveksam till hur vädret skulle vara igår. Vaknade dock upp och det var torrt på marken så jag bestämde mig för att ta en löparrunda istället för gymmet. Och vilken tur att jag gjorde det...

Det gick riktigt bra för mig. Jag sprang på lägre puls än jag brukar och kom ändå i mål ca 45 sekunder tidigare än vad jag gjort dom senaste gångerna. Förrförra gången jag sprang så kom jag i mål med en puls på 196 och igår kom jag i mål med en puls på 188, och då springer jag verkligen allt vad jag kan den sista biten.

Jag kände under hela passet att jag orkade mkt mer. Kroppen orkade mer än vanligt och det var en riktigt skön känsla! Jag kände mig aldrig riktigt trött i bena, och flåset var aldrig olidligt. Så när jag kom i mål (45 sekunder tidigare än vanligt) så var jag inte alls så trött att jag kände att det var nog, så jag fortsatte att springa för att trötta ut mig ytterligare. Sprang 1,5 km till, alltså sammanlagt 6,6 km och sen var jag ganska nöjd :).
Hade det inte varit för att jag faktiskt hade lite bråttom hem så hade jag säkert kunnat springa ännu en bit till.. så bra kändes det! :)

Det är dagar som igår som gör att man vill fortsätta att träna. Man känner att träningen faktiskt ger något, att man faktiskt blir bättre och orkar mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar