söndag 14 november 2010

Fågelmiddag

Igår var det kalkonmiddag hos pappsen. Mums vad gott det var! Vi äter det en gång om året hos pappa och varje år längtar man :). Åt tills jag fick knäppa upp byxorna och ändå lyckades jag trycka i mig lite äppelpaj made by me (Leila Lindholms recept) och godis. Mkt trevlig kväll!

Fler som har ätit kalkon/gås/kyckling i helgen? :)

Massa päror :)
Pajen redo för ugnen
Mysfaktor!
Smarrigt!
Åhh vad jag älskar fyllningen av couscous, soltorkade tomater, kryddor, valnötter mm..

3 kommentarer:

  1. Just nu ligger det två djupfrysta gäss överst i vår frysbox - och det går nätt och jämt att få igen locket över dem. På något vis ska jag nu även "knö" ner en kalkon där. Vet bara inte riktigt hur det ska gå till... <:-) Eventuellt får vi äta som bara tusan av något som ligger under gässen nu under de närmaste dagarna!?

    I-landsproblem... :-/

    Gässen ska vi iallafall kalasa på om några veckor. Lite sent enligt den skånska traditionen, men det får ju bli en kväll när alla tänkta gäster kan komma... Så att! Kalkonen ska vi inte ha förrän till jul, men jag hade ju tänkt att införskaffa den i god tid... Men det återstår alltså att se hur det blir med den saken!

    SvaraRadera
  2. Det ser riktigt smarrigt ut! Vi hade gåsmiddag i helgen, och ja det är verkligen en av årets höjdpunkter :-)

    SvaraRadera
  3. Sjukt avis på era middagar där varje år!! Har nog inte ätit gåsamiddag sen jag gick hos dagmamma typ.=P

    SvaraRadera