lördag 6 november 2010

Nackspärr

Ajajaj.. Vad besviken och arg jag blev innan idag. Bestämde mig igår för att jag skulle träna zumba kl 12.30 och köra lite kondition på cross'en innan. Och när jag reste mig upp från datorn för att gå och klä på mig så bara stramade det till i nacken och det gjorde så sjukt ont! Höll på och stretcha och försöka komma underfund med vad som hände utan större lycka. Lutar nog åt att jag fått nackspärr. Holy shit vad ont det gör. Kan inte röra huvudet åt ena hållet och det stramar från ungefär mitten av ryggen enda upp i huvudet. Buhu :(. Alltid ska det vara något.

Så jag fick alltså skippa zumban med tanke på min icke-rörliga kropp och velade om jag skulle träna överhuvud taget. Ville ju verkligen och var så himla sugen men hade så ont. Jag begav mig iaf iväg och körde 40 min på cross'en (brände ca 500 kalorier) och sen magövningar på det. Det fick bli dagens träning det. Inte fy skam, men gud vad man känner sig som en gamling när man knappt kan vrida och vända på sig :/.

Har lika ont fortfarande så nu ska jag vila mig lite i soffan med en god grov macka med keso, så får vi se hur jag känner framåt kvällen. Förmodligen inte bättre..

I vilket fall som helst så satsar jag på att skratta bort det onda till Magnus Betnér ikväll. Fy vad kul det ska bli att gå på hans show! :) Vi är 6 vänner och innan showen blir det goda burgare på Viggos. Awesome kväll!

1 kommentar:

  1. Det tycker jag att du ska göra, dokumentären var faktiskt intressant med alla små vetenskapliga experiment som man får ta del av ;-) Btw, så kul att det gick så bra på tentan, det är alltid härligt att kunna bocka av från "listan"!

    Aj, nackspärr. Ett tips vid nackspärr är att hålla nacken varm med t ex en vetekudde som du värmer i micron eller halsduk. Det brukar lindra lite =)

    Hur var förresten showen? Betnér är ju grym!

    SvaraRadera