torsdag 11 november 2010

Lasagne

Till middag blev det lasagne. Väldigt enkel rätt som är perfekt en dag som denna (när man är trött och sliten). Lasagne med färdig kryddmix och sen fullkornsplattor till det. Piece of cake!

En god sallad till. Idag hade jag riktiga cravings efter fetaost. Åt flera styckna innan det var dags för mat. Kunde inte hålla mig - mums.

I morgon är det helg - finally! Ska bli så skönt. Efter jobb i morgon så är jag ledig i 4a dagar och det ska bli underbart. Kalkonmiddag hos pappa på lördag. Seriously, finns det något godare?!! Mmm vad gott det ska bli! Speciellt när mästerkocken pappa lagar :).

2 kommentarer:

  1. Så gott med lasagne. Var ett tag sedan nu.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för komplemang!
    Jag har fattat ISO.. Det är väl det enklaste troligen. Men att kombinera det med bländartal, skärpedjup...
    Jag fotar bara manuellt nu, men det är så galet irriterande att inte fatta hur jag ska få till hopp och snabba bilder, eller närbilder med "suddig" bakgrund.
    Tror iof inte att mitt objektiv är det bästa. (18-105)
    Det är iaf jädrigt kul och skam den som ger sig. Jag ska bannemig lära mig!!
    Använder knappt blixt längre... Bara det haha.

    Sen är det ju vitbalans, olika blixtinställningar, autofokus mm också... Snurr snurr!

    (Skulle ha svarat på din fotoblogg, men nu orkar jag inte ändra)

    SvaraRadera