måndag 1 november 2010

Frulle, lunch och middag.

Även om jag i princip bara pluggar/jobbar dagarna i ändå (okej, i fredags var jag på en svingrym halloweenfest och partade loss med underbara vänner) så hinner jag ändå få i mig lite mat. Okej, kanske inte lite.. ;).

Frukosten idag bestod av 2 grova mackor med skinka/leverpastej. Ingen bild.
Lunchen bestod av fiberhavregrynsgröt och en grov macka med keso+gurka. Smarrigt! Älskar detta brödet dessutom..


Till middag ikväll gjorde jag denna goda grytan som jag hittade på trevliga Katarinas blogg. Jättegott blev det!

Istället för fläskfilé använde jag mig av kycklingfilé, hade i lite limeblad, lite mer chili, fisksås. Allt det där får man smaka av efterhand. Resultatet blev iaf bra! Nu har vi middag i ytterliggare 2 dagar. Jag♥storkok. Wunderbra! :)

5 kommentarer:

  1. Åh vad gott! Kul att du gjorde den. Tror fisksås och mer chili är en hit. Har fortfarande inte hittat limeblad. Jag antar att jag får leta i en asiatisk affär.

    SvaraRadera
  2. Mmmmm, vad gott det ser ut!! Ska nog göra grytan ikväll. Ha en bra dag!!

    SvaraRadera
  3. Det där ser löjligt gott ut!:O

    SvaraRadera
  4. Åh, alltså jag blir alltid så himla hungrig varje gång jag besöker din blogg ;-) Det ser ju så gott ut, speciellt med sockerärtorna!

    SV: Då är det precis som Kina, super billigt när man väl är där - till och med inrikesflyg. Det enda dyra på hela resan är ju likt Thailand flyget från Sverige dit :-)

    Får ta inspiration av er resa och göra något liknande, tror nog att det blir till att flyga direkt till Bangkok eller Phuket och ha det som utgångspunkt och sedan boka inrikesflyg. Är det lätt att boka när man väl är på plats? När vi var i Kina fick vi experthjälp med alla bokningar av en tjej som talade bra engelska, hade vi inte haft hennes hjälp så hade vi inte klarat det (engelskan är inte så utbredd i Kina om man säger så haha) :-)

    SvaraRadera
  5. Japp gjorde grytan igårkväll och den var wonderlovely, alldeles utmärkt!! :)

    SvaraRadera