måndag 15 november 2010

J*VLA skit också...

Idag drog som tidigare sagt, jag och Jimpa ner till idrottsplatsen för att springa några varv. Vi hade verkligen solen på vår sida, men inte blåsten. Det blåste jäkeln i det och det var så jobbigt! Meningen var att kolla hur snabbt jag springer på 2 km. Det blev en godkänd tid. Sprang på 9.33 och då vill jag också påpeka att halva varvet (tillbakavägen) så var det fruktansvärd motvind. Inte så trevligt alls faktiskt. Men iaf, jag ville hamna under 10 och det gjorde jag. Och helt slut blev jag också. Det tar på krafterna att springa så fort. Jag springer mkt mer distans vilket betyder ett lägre tempo men mer förbränning. Detta är egentligen inte alls min grej. Jag tycker det bara är jobbigt. Men visst är det lite skönt efteråt, när man knappt kan andas och snoret och salivet bara rinner.. ;) haha.. Jo tack..
Och precis som förra veckan så fick vi 5 km kondition på vägen dit och ett varv som uppvärmning och sen likadant efteråt, ett varv nervarvning och sen 5 km på cykel hem. Lagom med konditionsträning för dagen. Sammanlagt ca 1,3 mil.

Iaf, det var inte bara positivt idag. Innan jag skulle ge mig ut på banan så råkade (läs råkade för det känns för jävligt att jag var så dum och inte tänkte mig för) jag hoppa ett sånt där glädjehopp med fötterna i baken vilket gjorde att det knäppte till i mitt knä och jag skrek av smärta. J*VLA PISS OCKSÅ!! Fick vila knäet lite och sen bestämde jag mig för att springa iaf. Det gick bra under tiden som jag sprang, men efteråt kunde jag inte springa under nervarvningen utan fick gå istället. Jag kunde knappt ta i med det benet sen heller när jag skulle cykla. Så här ont har jag verkligen inte haft i knäet på mkt länge. Sjukt jobbigt och sjukt frustrerande! Hur kunde jag vara så dum? Och varför ska jag inte kunna hoppa EN gång för? Detta är så tröttsamt.

Kom dessutom på att det är knägruppen i kväll. Det hade jag förträngt. Jag var så inställd på att ut och springa så jag glömt att det var måndag. Funderar fortfarande på om jag ska dra dit eller inte. Börjar klockan 18 och jag behöver lite uppvärmning. Pallar jag? Egentligen borde jag för att knäet behöver sina övningar, men just nu är jag rädd för att jag inte ens kan göra övningarna alls pga smärtan :/. Och samtidigt så behöver jag nog prata med sjukgymnasten och tala om att mitt knä inte alls är bättre, utan tvärtom, sämre.

Men så är jag samtidigt trött, gaaah varför är allt så jobbigt?! Jag måste verkligen plugga, jag måste verkligen tvätta fönsterna, och och och... Finns alldeles för många och, och måsten.

Nä, nu är klockan mkt. Tror jag får pallra mig iväg ändå.. Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Vilken FIN idrottsplats! Eller om det är det smickrande ljuset som gör den så vacker!? Men jag tycker nog det verkar som att det är en välskött idrottsplats iallafall. :-) Du skulle se den vi har i den här kommunen - om den överhuvudtaget finns kvar numera!? Redan för några år sen såg löparbanorna mer ut som ett potatisland än som... Hm!!!

    Det enda gäss och kalkoner har gemensamt är nog att de har vingar!? :-) Smaken är totalt olika - och jag ska nog inte ens försöka mej på att beskriva hur gås smakar... Det ska upplevas! Så hoppas att du får tillfälle att äta sån nångång. :-)

    Elände med ditt knä... Hoppas det har blivit bättre igen idag!?

    SvaraRadera
  2. Härlig bild på dig :-) AJ säger jag bara, det gör så sjukligt ont när det knäpper till i knäet så där. Jag får rysningar av bara tanken!

    SvaraRadera